Tisdags ridning!

Första lektionen i tisdags red jag på Gulliano. Han är en stor häst importerat från Tyskland och har hoppat ganska höga klasser där om jag minns rätt. Brukar ju inte rida stor hästar men gjorde det ändå i tisdags då så jag är inte riktigt van med stora hästar osv. Hoppade mycket relaterade avstånd, studs och kombinationer. Vi fick rida fram som vi ville, jag gjorde inget speciellt mest tempoväxlingar i alla gångarter för att få honom lite lungn, han var lite pigg och stark. Sen började vi hoppa studs, gick bra möjligtvis lite stark. Sen hoppade vi lite relaterade avstånd det gick faktiskt jätte bra! Hade ett bra grundtempo osv! Sen hoppade vi en kombination och där gick det bra kom kanske in lite för "slappt". Avslutade sedan med att hoppa en bana på 1.10 och jag är jätte nöjd!! =)

Dagens andra lektion var med Sprite och vi gjorde exakt lika dant med framridningen och hoppningen som jag hade gjort innan gick möjligtvis lite bättre när jag red Sprite då det var lite mer fart i henne! Slutade med att hoppa en bana på 90 cm och jag är jätte nöjd!






Bilderna är inte från i tisdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0